LATESTED NEWS

ဗုဒၶဂယာ အေၾကာင္းကုိ ေလ့လာၾကည္ညဳိၾကမယ္။..


ဗုဒၶဂယာသည္ 

အိႏၵိယႏုိင္ငံအပါအ၀င္ ကမၻာတစ္ခုလုံးရွိဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိအတြက္ အမြန္ၿမတ္ဆုံးေနရာတစ္ခုၿဖစ္ပါသည္

အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တုိ႔ အတြက္ မကၠာ-မီနာ ၊ ခရိယာန္တုိ႔ အတြက္ ေဗထလဟမ- က အေရးၾကီးသလုိ 

ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔အတြက္ ဗုဒၶဂယာမွာ    ထပ္တူထပ္မွ်အေရးၾကီးပါတယ္ ဒီေနရာသည္  သိဒၶတၳမင္းသား 

ဗုဒၶအၿဖစ္ကုိရရွိေတာ္မူခဲေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါသည္           ဗုဒၶအၿဖစ္ကုိရရွိလာေသာ   ၿမတ္စြာဘုရားသည္ 

လူသားမ်ားအတြက္သာမက      သတၱ၀ါအားလုံးတုိ    ႔အက်ဳိးေက်းဇူးကုိ       ေဆာင္ရြက္သြားခဲသည္ 

ဗုဒၶၿပသည့္တရားဓမၼတုိ႔မွာခပ္သိမ္းေသာသတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔အက်ဳိးေက်းဇူးကုိေဆာင္ရြက္ႏုိင္စြမ္းရွိပါသၿဖင့္


တစ္ကမၻာလုံးရွိ လူအမ်ားတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာကုိ ေလးစားၾကည္ညိဳလက္ခံၾကပါသည္ ။         ေနရာသည္ 

ဘိဟာရ္ၿပည္နယ္          ဂယာၿမဳိ့မွာ၁၂-ကီလုိမီတာခန္႔ေ၀းကြာရာအရပ္၌     တည္ရွိပါသည္ ။ဂယာၿမဳိ႔မွ    

ဘတ္စကားၿဖင့္           အလြယ္တကူသြားေရာက္ႏုိင္သည္                            ။ဗုဒၵဂယာသည္ 

ဂယာဇနပဒ(ခရုိင္)မွာပါ၀င္ပါသည္။   ဂယာၿမဳိ႔ သည္      ဗုဒၶမပြင့္မွီကေရွးေဟာင္းၿမဳိ႔တစ္ၿမဳိ႔ၿဖစ္ပါသည္ 

။ဤေနရာတြင္  ဂယာသူရအမည္ရွိေသာ  အသုရာမင္းတစ္ပါးအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး      မင္းလုပ္ေတာ္မူခဲပါသည္ 

။အသုရာသည္အမွန္စင္စစ္နာဂမ်ဳိးႏြယ္မွလူကုိပင္ဆုိးထားၿခင္းၿဖစ္ပါသည္ထုိအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္                                   

ဂယာၿမဳိ႔သည္ ဘာသာေရးႏွင့္ သမုိင္းေရးရာတုိ႔အတြက္    အေရးပါအရာေရာက္ေသာၿမဳိ႔    တစ္ၿမဳိ႔ၿဖစ္သည္။

ဗုဒၶဂယာ၏ဆက္ႏြယ္မူသည္ ဂယာႏွင္ေခတ္ေဟာင္းကတည္းက ရွိေနခဲသည္။  ေခတ္ေဟာင္းကဂယာသည္

နာဂမင္းဆက္တုိ႔၏ၿမဳိ႔ၿဖစ္ပါသည္။      နာဂမင္းဆက္တုိ႔၏     အုပ္ခ်ဳပ္မူသည္    အလြန္မြန္ၿမတ္သည္ကုိ 

သိဒၶတၳသိရွိခဲသည္။     ဤေနရာေဗာဓိပင္ေအာက္၌          သဗၺညဳညဏ္ေတာ္ကုိရရွိေတာ္မူခဲပါသည္။

ဂယာၿမဳိ႔ႏွင့္နီကပ္ေနသည့္ အရပ္ၿဖစ္သၿဖင့္        ဗုဒၶဂယာဟူ၍အမည္တြင္ခဲၾကပါသည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ 

ဤေနရာဌာနသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔အတြက္       အမြန္ၿမတ္ဆုံးေနရာဌာနတစ္ခု  ၿဖစ္လာပါတယ္ ။


ဂယာၿမဳိ႔၏ ေရွးေဟာင္းသမုိင္းကုိ ေလ့လာၾကည္ရူသည့္အခါ နာဂမင္းဆက္အသုရာဘုရင္ဂယာသူရသည္


ဓမၼဘာ၀နာတုိကုိပြားမ်ားေသာမင္းတစ္ပါးၿဖစ္ေၾကာင္းကုိလည္းသိရွိႏုိင္သည္ဂယာသုရမင္းသည္ဂယာၿမဳိ႔၌လည္း


ဗုဒၶ၀ိဟာရေက်ာင္းတုိက္မ်ားကုိတည္ေဆာက္ခဲေၾကာင္းေတြရွိႏုိင္ပါသည္။ခက္ခဲေသာ ဒုကၠရစရိယာအက်င့္

သဒၶတၳသည္     ေၿခာက္ႏွစ္တုိင္တုိင္ ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ကုိ               က်င့္ၾကံအားထုတ္ေတာ္မူခဲသည္။

အစာမစားေရမေသာက္သည္က်င့္စဥ္တုိ႔ေၾကာင့္       သိဒၶတၳ၏ ကုိယ္ကာယသည္ ပိန္းခ်ဳံးလာခဲသည္ ။

ထုိေတာ့ေယာဂီအက်င့္ကုိ  က်င့္ၾကံေနေသာ ေယာဂီငါးပါးတု္ိ႔ေလး ရွိခဲရာခက္ထန္သည့္ ဒုကၠရစရိယာ 

အက်င့္ကုိ  က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနေသာ           သိဒၶတၳကုိၿမင္အားတက္သေရာ ၿဖစ္လာေသာ 

ထုိပဥၥေယာဂီတုိ႔သည္ သိဒၶတၳအား အလုပ္အေက်ြးၿပဳခဲၾကသည္ ။သိဒၶတၳ၏ ခႏၶာကုိယ္သည္ တေန႔တၿခား 

ပိန္းခ်ဳံးလာေလ၏။              ငါးပါးေသာ ထုိေယာဂီတုိ႔၏ အမည္နာမမွာ ေကာ႑ည ၊ မဟာနာမ

၊ ၀ပၼ၊ ဘဒၵိယ၊ အႆဇိ တုိ႔ၿဖစ္ၾကသည္။     ညအိပ္ေပ်ာ္ေနသည့္ အခ်ိန္ အိပ္မက္ထဲတြင္ သိဒၶတၳသည္   

ကညာသုံးေဖာ္           ေစာင္းတီေနေၾကာင္းကုိ ၿမင္မက္ခဲသည္။  ကညာတစ္ေယာက္လက္ထဲမွာဆြဲကာ 

တီးေနေသာ   ေစာင္းတူရိယာၾကဳိးမ်ားမွာ      တအားတင္းထားသၿဖင့္ ေစာင္းသံမွာ လြန္ၿပင္းေနသည္ ။

ဒုတိယ အပ်ဳိကညာတီးေနေသာ ေစာင္းတူရိယာ၏ၾကဳိးမ်ားသည္ ။ ေလ်ာ့ေနသၿဖင့္ တီးသံေပၚမလာ

တတိယအပ်ဳိကညာ ကုိင္ဆြဲ၍ တီးေနေသာ     ေစာင္းၾကဳိးမ်ားမွာ အလြန္နာေပ်ာ္ဖြယ္ရာေကာင္းေန

ေၾကာင္း ကုိေတြးၿမင္ခဲသည္ ။ေစာငး္ၾကဳိးမ်ားကုိ    မတင္းမေလ်ာ့ အလယ္အလတ္ မဇၥ်ိမ အေၿခအေနမွာ

ထား၍တီးမွသာ သာယာေပ်ာ္ဖြယ္ရာ အသံေပၚလာ     ေလသည္ဟုနားလည္ သေဘာေပါက္လာကာ-

ငါသည္လည္း တရားေပါက္ေအာင္                         က်င့္ၾကံအားထုတ္ရာတြင္ ထုိစံကုိယူ၍ 

က်င့္ၾကံအားထုတ္မွ ေကာင္းေပလိမ္မည္ဟုဆုံၿဖတ္ကာဒုကၠရစရိယာအက်င့္ကုိစြန့္ပယ္ရန္ဆုံးၿဖတ္လုိက္သည္။

 ဗုဒၶေခတ္က ေသနာနီရြာကုိ ယခု  ဗကေရာ္လရြာ( ၀ါ) သုဇာတာ၏          ရြာဟုေခၚၾကသည္။ဤ ရြာသည္

ေနရဥၹရာ ၿမစ္၏ ညာဘက္ကမ္းေၿခမွာ တည္ရွိပါသည္။         ဤရြာသည္     မဟာေဗာဓီဘုရားတည္ေနရာ


မွ ၁ ကီလုိမီတာ အေရွ့ေၿမာက္အရပ္၌တည္ရွိပါသည္      ၍ ရြာ၏သမုိင္းႏွင့္ စပ္လ်က္၍ ၁၉၈၁-ခုႏွစ္တြင္


ေၿမေအာင္ကိန္း၀ပ္ေနသည့္ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမွဳ”          ေခါင္းစဥ္ၿဖင့္ ေဆာင္းပါးတစ္ခုကုိ  ဟိႏၵဴစတန္တုိင္း 

သတင္းစာတြင္ ဖတ္ရူခဲရပါသည္ ။ရြာေနရာကုိ          ဘာရတိယ (အႏၵိယၿပည္လုံးဆုိင္ရာ)ေရွ့ေဟာင္း

သုေတသနဌာန၏ ဥကၠဌၿဖစ္သူ  သုေတသန         ပညာရွင္ K.M Srivastva ဦးေဆာင္မူၿဖင့္  တူးေဖာ္ၾက

ရာ  ေက်ာက္စာတစ္ခုကုိ ရရွိခဲပါသည္ ။                ေက်ာက္စာကုိ ေလ့လာဖတ္ရူၾကည္သည္ အခါ ယင္း

ေက်ာက္စာကုိ  (ေဒ၀ပါလ)        ဘုရင္ (၈၁၅၊  ၈၅၅) ခရစ္သကၠရာဇ္ ကာလက သုဇာတာ၏ ေနရာအၿဖစ္

အမွတ္တရ      ကမည္း ေရးထုိးတင္ခဲေၾကာင္းသိရသည္ ။         သုဇာတာသည္ ရြာမွ လယ္သမားၾကီး

တစ္ဦး၏ သမီးၿဖစ္ခဲသည္ ။ေက်ာက္စာဆက္လက္ေရးသား        ကမည္းထုိးထားသည္မွာ လယ္ရွင္သမီး

သုဇာတာသည္ ။ပေညာင္ပင္ေစာင့္ ရကၡစုိးကုိတုိင္တည္။ အုိရုကၡစုိး နတ္မင္း သင္၏ ဆုမြန္ေကာင္းၿဖင့္ 
 ကြ်န္မမွာ        သားေယာက်ၤားဖြားၿမင္ရပါက             ကြ်န္မသည္          သင္အားႏြားမတစ္ေထာင္၏

ႏုိရည္ၿဖင့္ ႏုိထမင္း (ခီးရ္)      ႏုိ့ေထာပတ္ခ်က္ၿပဳတ္ကာ             ပူေဇာ္မည္’ ဟူေရးသားထားပါသည္ ။

သုဇာတာသည္   သားေယာက်ၤားဖြားၿမင္လာသည္ အခါ      ရုကၡစုိးနတ္ကုိ      ပူေဇာ္ရန္ၿပင္ဆင္ခဲသည္။

ဦစြာပထမ မိမိကြ်န္မ ပု႑ာကုိ  ပေညာင္ပင္ေအာက္၌       ေနရာရွင္းလင္းၿပင္ဆင္ရန္ လြတ္လုိက္သည္ ။

ေညာင္ပင္ ၾကီး ေအာက္မွာ    ဗုဒၶထုိင္ေနေတာ္မူသည္ကုိ            ကြ်န္မေတြၿမင္ခဲရသည္။ ကြ်န္မသည္ 

ရုကၡစုိးနတ္ကုိယ္ထင္ၿပသည္ေအာက္ေမ႔၍      သခင္မ သုဇာတာအား    အိမ္ၿပန္သူၿမင္ခဲသည့္အတုိင္း အေၾကာင္းၾကားလုိက္သည္။

သုဇာတာမွာလည္းေရမုိးခ်ိဳး  ၊ ႏုိ့ဆြမ္းထမင္းတုိ႔ကုိ        ေရႊလင္ပန္းခြက္ႏွင့္ထည့္ကာ ၿပင္ဆင္ၿပီး ေဂါတမ

တရားက်င့္ေနသည္         ပေညာင္ပင္ရွိရာသုိ႔သြားခဲသည္ ။               သုဇာတာကလည္း ပေညာင္ပင္  

 ေအာက္ထုိင္ေနသည့္ ေဂါတမကုိ   ရုကၡစုိး ကုိယ္ထင္ေအာင့္ေမ့ကာ     ရွိခုိးပူေဇာ္ၿပီးေနာက္ ႏုိ့ထမင္းကုိ

ဘုန္းေပးရန္ လက္အုပ္ခ်ီကာ   ေလွ်ာက္ထားေလသည္။   သုဇာတမွ   လွဴဒါန္းခဲသည့္  ဆြမ္းကုိ တပသီ

ေဂါတမဘုန္းေပးေနသည္ကုိ       ၿမင္ပဥၥေယာဂီ ငါးပါးတုိ႔က   ဘုရားေလာင္းအေပၚတြြင္ အၿမင္ေၿပာင္း

သြား ကာ သိဒၶတၳကုမာရ အားစြန့္၍   အၿခားေနရာသုိ့ေၿပာင္းသြားၾကေလသည္ ။   ဆြမ္းစားသည္သိဒၶတၳ

ကုိ လမ္းမွားေပၚေလွ်ာက္သည္ တပသီဟုစြပ္စြဲခဲေလသည္ ။ သူသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် တရားမေပါက္ႏိုင္- 

ဟုထင္ကာ     စိတ္ပ်က္ၾက၍      ထုိေနရာတြင္             သိဒၶတၳကုိ        တစ္ေယာက္တည္း ထား

ထြက္ခြာသြားၾကေလသည္ ။                 သိဒၶတၳလည္း       ထုိေညာင္ပင္တည္ရွိသည္           အရပ္မွ 

အၿခားတစ္ေနရာသုိ႔  ေၿပာင္းေရြးရန္ စိတ္ကူးလာသည္ ။ေနရဥၥရာၿမစ္ကုိ  ၿဖတ္ေက်ာ္ မကူးခင္ ေသာတၳိယ 

အမည္ရွိေသာ   ရြာသားတစ္ေယာက္ သည္    ကုႆၿမက္ပင္တုိ႔ၿဖင့္    ယက္ထားသည့္ ဖ်ာထိုင္ခင္းတခ်ပ္ 

လာေရာက္ လွဴဒါန္းခဲသည္ ။ ၿမစ္ကုိေက်ာ္ေဂါတမသည္  ၿမစ္ကမ္းပါး ႏွင့္  မနီးမေ၀းရွိ ေညာင္ပင္ တစ္ပင္

ေအာက္ထုိထုိင္ခင္းကုိ ခင္းကာ ထုိင္ေလသည္။  ထုိင္ခင္း (အာသန) ကုိ ၀ဇန -အာသနဟုေခၚသည္ 

။လက္ရွိအခ်ိန္တြင္       ယင္း ထုိင္ခင္းကုိ               ေက်ာက္တုိ႔ၿဖင့္               လွပ တင့္တယ္စြာ

စိၿခယ္ထားသည္။ ယင္း၀ဇန -        အာသနသည္  အလ်ား၇- ၆ အနံ ၄- ၁၀ ႏွင့္ အၿမင့္ ၃ - ပမာဏ

ၿဖင့္တည္ေဆာက္ထားသည္ ။           မဟာေဗာဓီေစတီႏွင့္ ေဗာဓီေညာင္ပင္ၾကားမွာ တည္ရွိပါသည္။

 တကၠသုိလ္ေမာင္သစ္။                 ဆက္လက္ ေရးပုိ႔ ပူေဇာ္ေနမယ္။ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားသုိ႔.။....   

ကုသုိလ္တရားေတြတုိးပြားႏုိင္ၾကပါေစ         ေမတၱာၿဖင့္။......

မွ်ေ၀ရန္ :

Post a Comment

သင္​၏မွတ္​ခ်က္​ ​ေရးပါ။.....

 
Allright reserved © 2016(Thank for Visit!) Da Surface. Designed by - Ye Tayza KyawYe Tayza Kyaw