ဗုဒၶဂယာသည္
အိႏၵိယႏုိင္ငံအပါအ၀င္ ကမၻာတစ္ခုလုံးရွိဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိအတြက္ အမြန္ၿမတ္ဆုံးေနရာတစ္ခုၿဖစ္ပါသည္
အိႏၵိယႏုိင္ငံအပါအ၀င္ ကမၻာတစ္ခုလုံးရွိဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိအတြက္ အမြန္ၿမတ္ဆုံးေနရာတစ္ခုၿဖစ္ပါသည္
အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္တုိ႔ အတြက္ မကၠာ-မီနာ ၊ ခရိယာန္တုိ႔ အတြက္ ေဗထလဟမ- က အေရးၾကီးသလုိ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔အတြက္ ဗုဒၶဂယာမွာ ထပ္တူထပ္မွ်အေရးၾကီးပါတယ္ ဒီေနရာသည္ သိဒၶတၳမင္းသား
ဗုဒၶအၿဖစ္ကုိရရွိေတာ္မူခဲေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္ပါသည္ ဗုဒၶအၿဖစ္ကုိရရွိလာေသာ ၿမတ္စြာဘုရားသည္
လူသားမ်ားအတြက္သာမက သတၱ၀ါအားလုံးတုိ ႔အက်ဳိးေက်းဇူးကုိ ေဆာင္ရြက္သြားခဲသည္
ဗုဒၶၿပသည့္တရားဓမၼတုိ႔မွာခပ္သိမ္းေသာသတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔၏အက်ဳိးေက်းဇူးကုိေဆာင္ရြက္ႏုိင္စြမ္းရွိပါသၿဖင့္
တစ္ကမၻာလုံးရွိ လူအမ်ားတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာကုိ ေလးစားၾကည္ညိဳလက္ခံၾကပါသည္ ။ ဤေနရာသည္
တစ္ကမၻာလုံးရွိ လူအမ်ားတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာကုိ ေလးစားၾကည္ညိဳလက္ခံၾကပါသည္ ။ ဤေနရာသည္
ဘိဟာရ္ၿပည္နယ္ ဂယာၿမဳိ့မွာ၁၂-ကီလုိမီတာခန္႔ေ၀းကြာရာအရပ္၌ တည္ရွိပါသည္ ။ဂယာၿမဳိ႔မွ
ဘတ္စကားၿဖင့္ အလြယ္တကူသြားေရာက္ႏုိင္သည္ ။ဗုဒၵဂယာသည္
ဂယာဇနပဒ(ခရုိင္)မွာပါ၀င္ပါသည္။ ဂယာၿမဳိ႔ သည္ ဗုဒၶမပြင့္မွီကေရွးေဟာင္းၿမဳိ႔တစ္ၿမဳိ႔ၿဖစ္ပါသည္
။ဤေနရာတြင္ ဂယာသူရအမည္ရွိေသာ အသုရာမင္းတစ္ပါးအုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး မင္းလုပ္ေတာ္မူခဲပါသည္
။အသုရာသည္အမွန္စင္စစ္နာဂမ်ဳိးႏြယ္မွလူကုိပင္ဆုိးထားၿခင္းၿဖစ္ပါသည္ထုိအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္
ဂယာၿမဳိ႔သည္ ဘာသာေရးႏွင့္ သမုိင္းေရးရာတုိ႔အတြက္ အေရးပါအရာေရာက္ေသာၿမဳိ႔ တစ္ၿမဳိ႔ၿဖစ္သည္။
ဂယာၿမဳိ႔သည္ ဘာသာေရးႏွင့္ သမုိင္းေရးရာတုိ႔အတြက္ အေရးပါအရာေရာက္ေသာၿမဳိ႔ တစ္ၿမဳိ႔ၿဖစ္သည္။
ဗုဒၶဂယာ၏ဆက္ႏြယ္မူသည္ ဂယာႏွင္ေခတ္ေဟာင္းကတည္းက ရွိေနခဲသည္။ ေခတ္ေဟာင္းကဂယာသည္
နာဂမင္းဆက္တုိ႔၏ၿမဳိ႔ၿဖစ္ပါသည္။ နာဂမင္းဆက္တုိ႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္မူသည္ အလြန္မြန္ၿမတ္သည္ကုိ
သိဒၶတၳသိရွိခဲသည္။ ဤေနရာေဗာဓိပင္ေအာက္၌ သဗၺညဳညဏ္ေတာ္ကုိရရွိေတာ္မူခဲပါသည္။
ဂယာၿမဳိ႔ႏွင့္နီကပ္ေနသည့္ အရပ္ၿဖစ္သၿဖင့္ ဗုဒၶဂယာဟူ၍အမည္တြင္ခဲၾကပါသည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍
ဤေနရာဌာနသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔အတြက္ အမြန္ၿမတ္ဆုံးေနရာဌာနတစ္ခု ၿဖစ္လာပါတယ္ ။
ဂယာၿမဳိ႔၏ ေရွးေဟာင္းသမုိင္းကုိ ေလ့လာၾကည္ရူသည့္အခါ နာဂမင္းဆက္အသုရာဘုရင္ဂယာသူရသည္
ဓမၼဘာ၀နာတုိကုိပြားမ်ားေသာမင္းတစ္ပါးၿဖစ္ေၾကာင္းကုိလည္းသိရွိႏုိင္သည္ဂယာသုရမင္းသည္ဂယာၿမဳိ႔၌လည္း
ဗုဒၶ၀ိဟာရေက်ာင္းတုိက္မ်ားကုိတည္ေဆာက္ခဲေၾကာင္းေတြရွိႏုိင္ပါသည္။ခက္ခဲေသာ ဒုကၠရစရိယာအက်င့္
သဒၶတၳသည္ ေၿခာက္ႏွစ္တုိင္တုိင္ ဒုကၠရစရိယာအက်င့္ကုိ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေတာ္မူခဲသည္။
အစာမစားေရမေသာက္သည္က်င့္စဥ္တုိ႔ေၾကာင့္ သိဒၶတၳ၏ ကုိယ္ကာယသည္ ပိန္းခ်ဳံးလာခဲသည္ ။
ထုိေတာ့၌ ေယာဂီအက်င့္ကုိ က်င့္ၾကံေနေသာ ေယာဂီငါးပါးတု္ိ႔ေလး ရွိခဲရာခက္ထန္သည့္ ဒုကၠရစရိယာ
အက်င့္ကုိ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေနေသာ သိဒၶတၳကုိၿမင္၍ အားတက္သေရာ ၿဖစ္လာေသာ
ထုိပဥၥေယာဂီတုိ႔သည္ သိဒၶတၳအား အလုပ္အေက်ြးၿပဳခဲၾကသည္ ။သိဒၶတၳ၏ ခႏၶာကုိယ္သည္ တေန႔တၿခား
ပိန္းခ်ဳံးလာေလ၏။ ငါးပါးေသာ ထုိေယာဂီတုိ႔၏ အမည္နာမမွာ ေကာ႑ည ၊ မဟာနာမ
၊ ၀ပၼ၊ ဘဒၵိယ၊ အႆဇိ တုိ႔ၿဖစ္ၾကသည္။ ညအိပ္ေပ်ာ္ေနသည့္ အခ်ိန္ အိပ္မက္ထဲတြင္ သိဒၶတၳသည္
ကညာသုံးေဖာ္ ေစာင္းတီေနေၾကာင္းကုိ ၿမင္မက္ခဲသည္။ ကညာတစ္ေယာက္လက္ထဲမွာဆြဲကာ
တီးေနေသာ ေစာင္းတူရိယာၾကဳိးမ်ားမွာ တအားတင္းထားသၿဖင့္ ေစာင္းသံမွာ လြန္ၿပင္းေနသည္ ။
ဒုတိယ အပ်ဳိကညာတီးေနေသာ ေစာင္းတူရိယာ၏ၾကဳိးမ်ားသည္ ။ ေလ်ာ့ေနသၿဖင့္ တီးသံေပၚမလာ
တတိယအပ်ဳိကညာ ကုိင္ဆြဲ၍ တီးေနေသာ ေစာင္းၾကဳိးမ်ားမွာ အလြန္နာေပ်ာ္ဖြယ္ရာေကာင္းေန
ေၾကာင္း ကုိေတြးၿမင္ခဲသည္ ။ေစာငး္ၾကဳိးမ်ားကုိ မတင္းမေလ်ာ့ အလယ္အလတ္ မဇၥ်ိမ အေၿခအေနမွာ
ထား၍တီးမွသာ သာယာေပ်ာ္ဖြယ္ရာ အသံေပၚလာ ေလသည္ဟုနားလည္ သေဘာေပါက္လာကာ-
ငါသည္လည္း တရားေပါက္ေအာင္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ရာတြင္ ထုိစံကုိယူ၍
က်င့္ၾကံအားထုတ္မွ ေကာင္းေပလိမ္မည္ဟုဆုံၿဖတ္ကာဒုကၠရစရိယာအက်င့္ကုိစြန့္ပယ္ရန္ဆုံးၿဖတ္လုိက္သည္။
ဗုဒၶေခတ္က ေသနာနီရြာကုိ ယခု ဗကေရာ္လရြာ( ၀ါ) သုဇာတာ၏ ရြာဟုေခၚၾကသည္။ဤ ရြာသည္
ေနရဥၹရာ ၿမစ္၏ ညာဘက္ကမ္းေၿခမွာ တည္ရွိပါသည္။ ဤရြာသည္ မဟာေဗာဓီဘုရားတည္ေနရာ
မွ ၁ ကီလုိမီတာ အေရွ့ေၿမာက္အရပ္၌တည္ရွိပါသည္ ၍ ရြာ၏သမုိင္းႏွင့္ စပ္လ်က္၍ ၁၉၈၁-ခုႏွစ္တြင္
“ေၿမေအာင္ကိန္း၀ပ္ေနသည့္ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမွဳ” ေခါင္းစဥ္ၿဖင့္ ေဆာင္းပါးတစ္ခုကုိ ဟိႏၵဴစတန္တုိင္း
သတင္းစာတြင္ ဖတ္ရူခဲရပါသည္ ။၍ ရြာေနရာကုိ ဘာရတိယ (အႏၵိယၿပည္လုံးဆုိင္ရာ)ေရွ့ေဟာင္း
သုေတသနဌာန၏ ဥကၠဌၿဖစ္သူ သုေတသန ပညာရွင္ K.M Srivastva ဦးေဆာင္မူၿဖင့္ တူးေဖာ္ၾက
ရာ ေက်ာက္စာတစ္ခုကုိ ရရွိခဲပါသည္ ။ ေက်ာက္စာကုိ ေလ့လာဖတ္ရူၾကည္သည္ အခါ ယင္း
ေက်ာက္စာကုိ (ေဒ၀ပါလ) ဘုရင္ (၈၁၅၊ ၈၅၅) ခရစ္သကၠရာဇ္ ကာလက သုဇာတာ၏ ေနရာအၿဖစ္
အမွတ္တရ ကမၺည္း ေရးထုိးတင္ခဲေၾကာင္းသိရသည္ ။ သုဇာတာသည္ ဤရြာမွ လယ္သမားၾကီး
တစ္ဦး၏ သမီးၿဖစ္ခဲသည္ ။ေက်ာက္စာ၌ဆက္လက္ေရးသား ကမၼည္းထုိးထားသည္မွာ လယ္ရွင္သမီး
သုဇာတာသည္ ။ပေညာင္ပင္ေစာင့္ ရကၡစုိးကုိတုိင္တည္၍ ။ အုိရုကၡစုိး နတ္မင္း သင္၏ ဆုမြန္ေကာင္းၿဖင့္
ကြ်န္မမွာ သားေယာက်ၤားဖြားၿမင္ရပါက ကြ်န္မသည္ သင္အားႏြားမတစ္ေထာင္၏
ႏုိရည္ၿဖင့္ ႏုိထမင္း (ခီးရ္) ႏုိ့ေထာပတ္ခ်က္ၿပဳတ္ကာ ပူေဇာ္မည္’ ဟူ၍ေရးသားထားပါသည္ ။
သုဇာတာသည္ သားေယာက်ၤားဖြားၿမင္လာသည္ အခါ ရုကၡစုိးနတ္ကုိ ပူေဇာ္ရန္ၿပင္ဆင္ခဲသည္။
ဦစြာပထမ မိမိကြ်န္မ ပု႑ာကုိ ပေညာင္ပင္ေအာက္၌ ေနရာရွင္းလင္းၿပင္ဆင္ရန္ လြတ္လုိက္သည္ ။
၍ေညာင္ပင္ ၾကီး ေအာက္မွာ ဗုဒၶထုိင္ေနေတာ္မူသည္ကုိ ကြ်န္မေတြၿမင္ခဲရသည္။ ကြ်န္မသည္
ရုကၡစုိးနတ္ကုိယ္ထင္ၿပသည္ေအာက္ေမ႔၍ သခင္မ သုဇာတာအား အိမ္ၿပန္၍ သူၿမင္ခဲသည့္အတုိင္း အေၾကာင္းၾကားလုိက္သည္။
သုဇာတာမွာလည္းေရမုိးခ်ိဳး ၊ ႏုိ့ဆြမ္းထမင္းတုိ႔ကုိ ေရႊလင္ပန္းခြက္ႏွင့္ထည့္ကာ ၿပင္ဆင္ၿပီး ေဂါတမ
တရားက်င့္ေနသည္ ပေညာင္ပင္ရွိရာသုိ႔သြားခဲသည္ ။ သုဇာတာကလည္း ပေညာင္ပင္
ေအာက္ထုိင္ေနသည့္ ေဂါတမကုိ ရုကၡစုိး ကုိယ္ထင္ေအာင့္ေမ့ကာ ရွိခုိးပူေဇာ္ၿပီးေနာက္ ႏုိ့ထမင္းကုိ
ဘုန္းေပးရန္ လက္အုပ္ခ်ီကာ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ သုဇာတမွ လွဴဒါန္းခဲသည့္ ဆြမ္းကုိ တပသီ
ေဂါတမဘုန္းေပးေနသည္ကုိ ၿမင္၍ ပဥၥေယာဂီ ငါးပါးတုိ႔က ဘုရားေလာင္းအေပၚတြြင္ အၿမင္ေၿပာင္း
သြား ကာ သိဒၶတၳကုမာရ အားစြန့္၍ အၿခားေနရာသုိ့ေၿပာင္းသြားၾကေလသည္ ။ ဆြမ္းစားသည္သိဒၶတၳ
ကုိ လမ္းမွားေပၚေလွ်ာက္သည္ တပသီဟုစြပ္စြဲခဲေလသည္ ။ သူသည္ ဘယ္ေသာအခါမွ် တရားမေပါက္ႏိုင္-
ဟုထင္ကာ စိတ္ပ်က္ၾက၍ ထုိေနရာတြင္ သိဒၶတၳကုိ တစ္ေယာက္တည္း ထား၍
ထြက္ခြာသြားၾကေလသည္ ။ သိဒၶတၳလည္း ထုိေညာင္ပင္တည္ရွိသည္ အရပ္မွ
အၿခားတစ္ေနရာသုိ႔ ေၿပာင္းေရြးရန္ စိတ္ကူးလာသည္ ။ေနရဥၥရာၿမစ္ကုိ ၿဖတ္ေက်ာ္ မကူးခင္ ေသာတၳိယ
အမည္ရွိေသာ ရြာသားတစ္ေယာက္ သည္ ကုႆၿမက္ပင္တုိ႔ၿဖင့္ ယက္ထားသည့္ ဖ်ာထိုင္ခင္းတခ်ပ္
လာေရာက္ လွဴဒါန္းခဲသည္ ။ ၿမစ္ကုိေက်ာ္၍ ေဂါတမသည္ ၿမစ္ကမ္းပါး ႏွင့္ မနီးမေ၀းရွိ ေညာင္ပင္ တစ္ပင္
ေအာက္၌ ထုိထုိင္ခင္းကုိ ခင္းကာ ထုိင္ေလသည္။ ဤထုိင္ခင္း (အာသန) ကုိ ၀ဇၨန -အာသနဟုေခၚသည္
။လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ယင္း ထုိင္ခင္းကုိ ေက်ာက္တုိ႔ၿဖင့္ လွပ တင့္တယ္စြာ
စိၿခယ္ထားသည္။ ယင္း၀ဇၨန - အာသနသည္ အလ်ား၇- ၆ အနံ ၄- ၁၀ ႏွင့္ အၿမင့္ ၃ - ပမာဏ
ၿဖင့္တည္ေဆာက္ထားသည္ ။ မဟာေဗာဓီေစတီႏွင့္ ေဗာဓီေညာင္ပင္ၾကားမွာ တည္ရွိပါသည္။
တကၠသုိလ္ေမာင္သစ္။ ဆက္လက္ ေရးပုိ႔ ပူေဇာ္ေနမယ္။ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားသုိ႔.။....
ကုသုိလ္တရားေတြတုိးပြားႏုိင္ၾကပါေစ ေမတၱာၿဖင့္။......
တကၠသုိလ္ေမာင္သစ္။ ဆက္လက္ ေရးပုိ႔ ပူေဇာ္ေနမယ္။ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားသုိ႔.။....
ကုသုိလ္တရားေတြတုိးပြားႏုိင္ၾကပါေစ ေမတၱာၿဖင့္။......
Post a Comment
သင္၏မွတ္ခ်က္ ေရးပါ။.....